نوشته شده توسط : یک دوست

 

سپس این درخواست توسط متخصصین قلب که در تکنیک های مداخله ای تخصص دارند برای ارزیابی مناسب بودن روش بررسی می شود. تنها در این صورت کودک شما برای کاتتریزاسیون مداخله ای برنامه ریزی می شود. کاتتر با کمک فلوروسکوپی (دستگاه اشعه ایکس) در قلب حرکت می کند. این معمولا برای کمک به تشخیص مشکلات قلبی انجام می شود.

پزشک از اشعه ایکس به عنوان راهنما استفاده می کند تا ببیند کاتتر کجا می رود. کاتتریزاسیون قلبی زمانی که توسط یک تیم پزشکی مجرب انجام شود یک روش بی خطر است. اما برخی از خطرات احتمالی شامل خونریزی، عفونت و لخته شدن خون است.

روش

یک رضایت نامه با شاهد و امضا برای این روش مورد نیاز است. اگر مقدار ثابت یا زیاد خون در محل مشاهده کردید که با یک پانسمان کوچک قابل مهار نیست، با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است برای درد یا ناراحتی مربوط به محل قرار دادن دارو یا نیاز به صاف و بی حرکت برای مدت طولانی دراز بکشید. در برخی موارد، غلاف یا معرفی کننده ممکن است در محل درج باقی بماند.

همچنین دستورالعمل هایی در مورد نحوه مراقبت از بازوی خود پس از رفتن به خانه دریافت خواهید کرد. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ناحیه ای را روی بازو، گردن یا کشاله ران شما تمیز می کند و خطی را در یکی از رگ های شما قرار می دهد. پرستار در اولین باری که بلند می شوید به شما کمک می کند و ممکن است فشار خون شما را در حالی که در رختخواب دراز کشیده اید، نشسته اید و ایستاده اید اندازه گیری کند. هنگام برخاستن از رختخواب باید به آرامی حرکت کنید تا از بروز سرگیجه ناشی از دوره طولانی استراحت در تخت جلوگیری کنید.

بسته به جایی که کاتتر در آن قرار داده شده است، باید از فعالیت های شدید (از جمله ورزش و بلند کردن) به مدت دو تا پنج روز خودداری کنید. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند به شما بگوید که چه زمانی می توانید به کار خود بازگردید. به عبارت دیگر، شما نباید به مدت یک هفته در وان یا استخر بنشینید یا به شنا بروید. کاتتریزاسیون قلبی یک روش رایج برای تشخیص یا درمان انواع مشکلات قلبی است. به عنوان مثال، در صورت داشتن ضربان قلب نامنظم (آریتمی)، درد قفسه سینه (آنژین صدری) یا مشکلات دریچه قلب و موارد دیگر، پزشک ممکن است این روش را توصیه کند.

پرستار به طور مرتب بانداژ شما را چک می کند، اما اگر فکر می کنید خونریزی دارید (احساس خیس و گرمی دارید) یا اگر انگشتان پاهایتان گزگز یا بی حس می شوند، به او بگویید. ممکن است برای کمک به ناراحتی پس از از بین رفتن داروی بیهوشی دارویی دریافت کنید. پرستارتان به شما کمک می کند وقتی بلند شوید از رختخواب بیرون بیایید. یک پرستار علائم حیاتی، محل قرار دادن و گردش خون/احساس در پا یا بازوی آسیب دیده را تحت نظر خواهد داشت. کاتتریزاسیون قلبی اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند برای تصمیم گیری بهترین درمان برای شما استفاده کند.

گاهی اوقات، دکتری که این روش را انجام می دهد، یک پلاگ کلاژن کوچک را در محل سوراخ قرار می دهد، یا از یک بخیه مخصوص یا سایر دستگاه های بسته کننده استفاده می کند. باریک شدن این موارد ممکن است رخ دهد که به آن آتروما می گویند (لکه های چربی یا پلاک هایی که در داخل دیواره شریان شما ایجاد می شوند). اینها می توانند در طی چند سال شکل بگیرند و ممکن است منجر به باریک شدن یک یا چند شریان در قلب شما شوند که می تواند علائم ایجاد کند.

روش ها و دستگاه های قلب بنیاد قلب

این می تواند به پزشک شما نشان دهد که قلب و رگ های خونی شما چقدر سالم هستند و مشکلات دریچه قلب، گرفتگی عروق و نقایص قلبی را درمان می کند. شما باید این روش را در یک بیمارستان تحت نظارت انجام دهید. ممکن است لازم باشد شب قبل از آزمایش در بیمارستان بمانید، یا ممکن است صبح روز عمل بستری شوید.

متخصصان پزشکی

قبل از انجام عمل حتماً در مورد هرگونه نگرانی با پزشک خود صحبت کنید. اگر معاینه غربالگری، مانند الکتروکاردیوگرام (ECG) یا تست استرس نشان دهد که ممکن است یک بیماری قلبی وجود داشته باشد که نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد، پزشک ممکن است کاتدی قلبی را تجویز کند. کاتتریزاسیون قلبی یک روش جراحی در نظر گرفته نمی شود زیرا ارائه دهنده شما یک برش بزرگ ایجاد نمی کند. در برخی موارد، بسته به نتایج عمل، پزشک ممکن است بعد از عمل جراحی را توصیه کند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما کاتترها و غلاف را پس از عمل شما خارج می کند. اگر در طول یک روش کاتتریزاسیون قلبی بیدار هستید، ممکن است از شما خواسته شود که نفس عمیق بکشید، نفس خود را حبس کنید، سرفه کنید یا بازوهای خود را در موقعیت های مختلف در طول عمل قرار دهید.

از آنژیوگرافی عروق کرونر می توان برای کمک به تشخیص بیماری های قلبی، کمک به برنامه ریزی درمان های آینده و انجام برخی روش ها استفاده کرد. قبل از اینکه به صفحه اصلی بروید، پزشک شما درباره درمان، از جمله داروها، تغییرات رژیم غذایی، ورزش، و روش های آینده صحبت می کند. آنها همچنین در مورد نحوه مراقبت از محل زخم، فعالیت و مراقبت های بعدی صحبت خواهند کرد. اگر کاتتر وارد کشاله ران شما شود، پزشک دستگاه را برمی دارد و محل برش را با بخیه، مهر و موم کلاژن یا فشار می بندد. مهر و موم کلاژن یک ماده پروتئینی است که با بدن شما در برابر فرآیندهای درمانی طبیعی کار می کند تا یک لخته در شریان شما تشکیل دهد.
جهت مطالعه ی مقاله هایی در این زمینه به سایت https://www.cddc.ir مراجعه نمایید

پزشک به شما خواهد گفت که آیا می توانید به خانه بروید یا باید یک شب بمانید. هنگامی که بعد از انجام عمل به ترنگ چین رفتید، به شما گفته می شود که چگونه از خود مراقبت کنید. اگر انسداد دارید، ممکن است آنژیوپلاستی و استنت در طول عمل قرار دهید. شما ممکن است بعد از عمل به رژیم غذایی معمول خود بازگردید، مگر اینکه پزشک به شما بگوید.

چندین عمل وجود دارد که می تواند این بلوک را فعال کند، از جمله ارسال یک کلمه یا عبارت خاص، یک دستور SQL یا داده های نادرست. اگر احساس می کنید که دچار حمله قلبی یا سکته شده اید، فورا کمک بگیرید. از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که چه زمانی می توانید رانندگی و ورزش را از سر بگیرید. اگر با ماشین بیش از دو ساعت به خانه راه دارید، برای راحتی خود باید شب را در یک خاچ سن بمانید. برخی از بیمارستان ها دارای یک نگهبان پزشکی هستند که به شما کمک می کند تا هماهنگی های لازم را انجام دهید.

غلظت اکسیژن را می توان در سراسر دریچه ها و دیواره های قلب اندازه گیری کرد و فشار درون هر اتاق قلب و در سراسر دریچه ها را می توان اندازه گیری کرد. پس از انجام کاتتریزاسیون قلب و آنژیوگرافی عروق کرونر، نبض و فشار خون شما بررسی و ثبت می شود. پس از تکمیل کاتتریزاسیون قلبی، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما اطلاعات زیادی در اختیار خواهد داشت که می توانند از آنها برای تعیین قدم بعدی شما در درمان استفاده کنند. بسته به دلیل کاتتریزاسیون قلب، نتایج شما می تواند متفاوت باشد. معمولاً شامل گرفتن عکس اشعه ایکس از شریان هایی است که خون را به عضله قلب (شریان های کرونری) با استفاده از تکنیکی به نام آنژیوگرافی کرونر یا آرتریوگرافی می دهند.





:: موضوعات مرتبط: خدمات پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: خدمات پزشکیوبیماری های قلبیودرمان بیماری های قلبی ,
:: بازدید از این مطلب : 932
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: